-

گوشی‌های دو سیم کارتی چگونه کار میکنند؟ ۱۳۹۱/۶/۱۰

ارسال به :
 
گوشی‌های دو سیم کارتی چگونه کار میکنند؟
  • دو سیم کارتی(Dual SIM) چیست؟
دو سیم کارتی به این معنا است که گوشی میتواند به طور همزمان دو سیم کارت را در خود جای دهد و از هر دو استفاده کند. هر سیم کارت شمارهٔ مخصوص خود را دارد و ممکن است از دو شبکه کاملا متفاوت باشند. گوشی‌های دو سیم کارتی هر دو سیم کارت را در خود نگاه میدارند به طوریکه شما میتوانید از هر دو شمارهٔ خود برای برقراری تماس استفاده کنید.
  • دو سیم کارتی چگونه کار می‌کند؟
پاسخ به این سوال به نوع گوشی بستگی دارد.
برخی‌ از انواع گوشی ها، دوCPU (واحد پردازش مرکزی) دارند که اجازه برقراری دو تماس به طور همزمان را میدهد. اساسا در این حالت از هر دو شماره سیگنال دریافت خواهید کرد.
در نوع دیگر گوشی‌های دو سیم کارتی ، دو CPU وجود ندارند. در این حالت اولین تماسی که به یکی‌ از شماره‌ها گرفته شود، بر قرار خواهد شد و اگر به طور همزمان تماسی به دومین شماره گرفته شود، خط مشغول خواهد بود و یا در صورت تنظیمات قبلی‌ (بستگی بهservice Provider دارد) به سیستم پیام صوتی وصل خواهد شد. انتخاب بین دو سیم کارت یا دو شماره به راحتی‌ از طریق منوی گوشی امکان پذیر است.

  • آیا هر ۲سیم کارت از یک حافظه برای ذخیرهٔcontacts استفاده میکنند؟
بله! اگرContact-List خود را بر روی گوشی ذخیره کرده باشید، هر دو شماره به طور مشترک از آن استفاده میکنند، بنابر این پیدا کردن مخاطبین و فرستادن SMS یا برقراری تماس راحت تر خواهد بود. حتی میتوانید شمارهٔ مخاطب خود را از لیست مخاطبین سیم کارت ۱انتخاب کرده و با سیم کارت ۲تماس برقرار کنید و یاSMS بفرستید.
  • آیا هر دو سیم کارت میتوانند به طور همزمان فعال باشند؟
بله! فناوری گوشیهای دو سیم کارتی تقریبا معادل این است که انگار دو گوشی موبایل را با هم حمل می‌کنید. بنابراین میتوانید هر زمان که خواستید از هر کدام از آنها تماس برقرار کنید و همچنین قادر به ارسال و دریافتSMS  از هر کدام از آنها خواهید بود.
تنها زمانی‌ که یک سیم کارت فعال است وقتی‌ است که شما با یک سیم کارت تماسی بر قرار کرده باشید و در حال مکالمه باشید، در این حالت خط مشغول میزند و تماس هایی که در همین حین به سیم کارت دیگر گرفته شود به سرویس پیام صوتی منتقل خواهد شد. به محض اینکه مکالمه به اتمام برسد، گوشی به طور خودکار به قابلیت دو سیم کارتی بر خواهد گشت.

  • چگونه گوشی دو سیم کارتی ، یک سیم کارت را انتخاب و بین دو سیم کارت تعویض می‌کند؟
هنگامی که می‌خواهید با کسی‌ تماس بگیرید، انتخاب اینکه از کدام سیم کارت استفاده کنید با فشار یک دکمه و از طریق منو انجام میشود. اما هنگامی که با شما تماس گرفته میشود، نیازی به انتخاب سیم کارت نیست، به هر کدام از شماره‌ها که اول از همه زنگ بخورد تماس برقرار خواهد شد.
  • آیا امکان این وجود دارد که فقط یک سیم کارت در یک زمان فعال باشد؟
بله ، همهٔ گوشی‌های دو سیم کارتی امکان انتخاب گزینه‌های زیر را دارند:
  • فعال کردن دو سیم کارت
  • فقط فعال کردن سیم کارت ۱
  • فقط فعال کردن سیم کارت ۲
  • غیر فعال کردن هر دو سیم کارت
  • چگونه با گوشی دو سیم کارتی به اینترنت متصل شویم؟
بیشتر این مدل گوشیهای ۲سیم کارتی ، ۲تاtransceiver دارند که یکی‌ از آنها هم ۲G و ۳G را پشتیبانی‌ می‌کند، و دیگری فقط ۲را. در نتیجه در هنگام استفاده ازdata فقط یکی‌ از آنها از ۳G استفاده می‌کند.




 
تنظیم خدماتData
قبل از استفاده از خدماتData برای اولین بار،  لازم است که در تنظیمات مشخص کنید که از سیم کارت ۱ می‌خواهید استفاده کنید یا سیم کارت ۲. اگر خدماتData را برای سیم کارتی فعال کنید که فقط  ۲G را پشتیبانی‌ می‌کند، تنها GPRS یاEDGE بر روی گوشی قابل استفاده است. اما اگر این خدمات را برای سیم کارتی فعال کنید که ۳G دارد، آنگاه می‌‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.
بعد از ایجاد تغییرات، نیازی به راه اندازی مجدد(reset) نیست.
(جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه سیم کارت شما در ایران شبکه ۳G را پشتیبانی‌ می‌کند یا خیر و چگونگی‌ انجام تنظیمات، باservice Provider خود تماس بگیرید)
 

  • آیا می‌‌توان سرویسData را به طور کامل قطع کرد؟
بله، اگر از گوشی خود فقط برای برقراری تماس تلفنی و دریافت و ارسالSMS استفاده می‌کنید و از سرویس اینترنت فقط از طریقWiFi بهره می‌برید، کافیست سرویسData را( use packet data ) از منوی شبکه در تنظیمات گوشی، برای هر یک از سیم کارتها غیر فعال کنید.
 

  •  اگر هنگام اتصال به اینترنت تماسی برقرار شود چه اتفاقی‌ می‌افتد؟
فرض کنید که خدماتdata را بر روی سیم کارت ۱فعال کردید و با آن به شبکه ۳G متصل هستید. در این حین اگر به شمارهٔ سیم کارت ۱تماسی گرفته شود و یاSMS دریافت کنید، اینترنت شما قطع نخواهد شد و هیچ اختلالی به وجود نخواهد آمد زیرا تماس یاSMS به صورت همزمان و موازی بر روی شبکه ۲G همان سیم کارت ۱در حال اجرا است. اما اگر در حالی‌ که با سیم کارت ۱به اینترنت وصل هستید، با شمارهٔ سیم کارت ۲تماسی برقرار شود، در طول مدت زمان مکالمه، اختلالی در اتصال اینترنت به وجود میاید و قطع خواهد شد زیرا گوشی فقط میتواند در آن لحظه به یک شبکه متصل شود.
  • تنظیمات مسدودگر رومینگ در دو سیم کارتی‌ها چگونه است؟
اگر از سیم کارت کشور دیگری در ایران استفاده می‌کنید و یا می‌خواهید از سیم کارت خود در کشور دیگر استفاده کنید، برای جلوگیری از پرداخت هزینهٔ هنگفت بهتر است تنظیمات رومینگ خود را برسی‌ کنید.
این گزینه میتواند برای هر کدام از سیم کارت‌ها به صورت جدا گانه تنظیم شود. حتی می‌توان آنرا برای یکی‌ فعال و در دیگری غیر فعال و یا برای هر دو فعال / غیر فعال کرد. با استفاده از تنظیمات در قسمت رومینگ میتوانید خدماتdata را هم برای هر یک از سیم کارت‌ها تغییر دهید.



منبع : مديران سايت 
ارسال کننده : مديران سايت 
تعداد بازدید : 7016 
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
پس از وارد کردن کد امنیتی دکمه ارسال را بزنید ( دو کلمه را با یک فاصله تایپ کنید )

 

آخرین اخبار

۱۴۰۱/۶/۲۷ دانلود رایگان فیلمهای آموزشی خود آموز PLC مشاهده مطلب ...
۱۳۹۹/۹/۲۳ دانلود رایگان فیلمهای خودآموز PLC و نرم افزارهای مرتبطDownload free PLC training videos and related software مشاهده مطلب ...
۱۳۹۶/۸/۱۶ ارسال مطلب از طریق کانال تلگرام و واتس آپ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۹/۵ مطالب ما را از کانال تلگرام و واتس آپ پیگیری نمائید مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۲۲ ارسال مطالب بصورت فایل پیوست مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۱۸ خبر فوری راه اندازی کانال تلگرام مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱۲/۲۳ سخنی با کاربران گرامی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ روش رفع خطا No license و پنجره خطا در Wincc Flexiable مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ نرم افزار کپی برداری و رایت و فرمت حافظه MMC ماشین PLC زیمنس سازگار با ویندوز سون مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ چاپ دوم کتاب کاربرد Step 7 در صنعت مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۶/۵ یادمان باشد مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱/۱۶ تشکر و قدردانی از عزیزان کاربر تا تاریخ 29-12-93 مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۲ واحد کنترل الکترونیک یا ECU مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ 3G چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟! مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ کوچکترین کیس کامپیوتری جهان: Amplicity مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ دوربینی برای عکاسی های میکروسکوپی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ آمــوزش پارتیشن بندی در وینــــدوز7 بــدون نرم افـــــزار مشاهده مطلب ...