-

تبلت اختصاصی مایکروسافت به همراه ویندوز ۸ نسخه RT ۱۳۹۱/۴/۲

ارسال به :
 

Surface مجهز به پردازندهARM و ویندوزRT

تبلت اختصاصی مایکروسافت به همراه ویندوز ۸نسخه RT
ارسالي  توسط آقاي مهندس مهدي کريمي
مایکروسافت بالاخره در کنفرانس صبح روز 30 خرداد خود به شایعات پیرامون تبلت اختصاصی این شرکت به همراه ویندوز ۸نسخه RT جامه عمل پوشاند. مایکروسافت تبلت خود را فوق‌العاده خوب طراحی کرده و آن را با رابط کاربری ویندوز ۸از همه نظر سازگار نموده است. تبلت با سیستم‌عاملWindows RT به معنی پردازنده ARM است که باعث ضخامت بسیار باریک ۹.۳میلی‌متری (از آیپد باریکتر) شده است.

تبلت سرفیس(Surface) از نظر طراحی و کیفیت ساخت در سطح فو‌ق‌العاده بالایی قرار دارد و ظاهر آن ساده و باریک است. این تبلت فوق‌العاده سبک تنها ۶۷۶گرم وزن دارد.

صفحه نمایش ۱۰.۶اینچیSurface دارای رزولوشن ۱۳۶۶در ۷۶۸پیکسل می‌باشد و زوایه دید و شفافیت تصاویر نمایشگر این تبلت بسیار خوب است. مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده که در کیفیت ساخت تبلت کم نگذارد. بدنه تبلت از آلیاژی به نام VaporMG ساخته شده که در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم است.
مایکروسافت در کنارSurface، کی‌برد فیزیکی بسیار جذاب با طراحی متفاوت خود را به نمایش گذاشت. این کی‌برد بسیار باریک در رنگ‌بندی‌های جذاب و متنوع عرضه خواهد شد.
از نظر نرم‌افزاری اکثر مواردی که مایکروسافت به نمایش گذاشت را در زمان معرفی نسخه پیش از انتشار ویندوز ۸مشاهده کرده‌ بودیم در واقع این تبلت از نظر نرم‌افزاری چیزی فراتر از تبلت‌های دیگر ویندوز ۸نخواهد داشت.



 
 
Surface مجهز به حافظه داخلی 32GB یا 64G است. پردازندهARM تبلت مایکروسافت از خانوادهNvidia Tegra است اما هیچ‌کس حرفی ازTegra 3 نزد و شاید پردازنده استفاده شده در تبلت مایکروسافت قوی‌تر ازTegra 3 باشد.


 

 
هنوز قیمت و زمان عرضهMicrosoft Surface مشخص نشده است.
مایکروسافت علاوه بر نسخهARM، تبلتSurface خود را با پردازندهIvy Bridge اینتل و صفحه نمایشFull HD نیز عرضه می‌کند که آن را در یک مقاله دیگر معرفی خواهیم کرد.
در کنفرانس مایکروسافت در لوس‌آنجلس، Steven Sinofsky به روی سن رفت تا در مورد سخت‌‌‌افزار تبلت جدید مایکروسافت یعنیSurface توضیحاتی ارائه کند:
دو تبلت با نامSuface توسط مایکروسافت عرضه شده است. یکی مجهز به پردازنده ۲۲نانومتری  Ivy Bridge اینتل و سیستم عامل ویندوز ۸نسخهPro و دیگری با پردازندهARM و سیستم‌عاملRT (ویندوزRT همان ویندوز 8 مخصوص پردازنده‌هایARM است) عرضه خواهد شد.

Surface مجهز به پردازندهARM و ویندوزRT

تبلت Surface مجهز به پردازندهARM ، تنها 9.3 میلیمتر ضخامت داشته و 676 گرم وزن دارد. این تبلت همچنین دارای یک پایه است که آن را به صورت عمودی نگه می‌دارد و بدنه آن نیز با لایه نازکی از منیزیم پوشانده شده است.
شما برای انتخاب حجم ذخیزه سازی این تبلت نیز دو گزینه 32 و 64 گیگابایت را در اختیار دارید. اما مهمترین قسمت تبلت یعنی نمایشگر آن 10.6 اینچی از نوع ClearType HD با رزولوشن 1366x768 است.


 
 
اما تبلت دیگر مایکروسافت چه سخت‌افزاری را در دل خود جای داده است؟

Surface مجهز به پردازندهIntel و ویندوز 8

Surface دوم مجهز به پردازنده اینتل است و سیستم‌عاملWindows 8 Pro برروی آن نصب شده اما ضخامت آن 13.5 میلیمتر می‌باشد و وزن آن نیز ۸۶۰گرم است که نسبت به تبلتSurface با پردازندهARM سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.
این تبلت جذاب مجهز به پورتUSB 3.0 بوده و بدنه‌‌ای از آلیاژ منیزیمی همانند برادر خود دارد.
حجم ذخیره سازی این تبلت اما بیشتر از نمونه دیگر است، یعنی کاربران بین گزینه‌های 64 و 128 گیگابایت حق انتخاب دارند. این مدل همچنین مجهز به یک قلم نیز می‌باشد که در لبه تبلت قرار می‌گیرد. نمایشگرClearType با رزولوشنFull HD اینSurface جذاب به نظر می‌رسد.
هر دو مدل تبلت، با صفحه کلید‌ فیزیکی و متفاوت مایکروسافت که از نوع لمسی می‌باشند، عرضه می‌شوند تا کاربرانی که زیاد تایپ می‌کنند نیز از قافله عقب نمانده و بتوانند از تبلتSurface خود بیشترین بهره را ببرند.


 
البته هنوز مشخص نیست که این کیبورد‌های جدید همراه با تبلت به کاربران عرضه می‌شود یا به صورت یک وسیله جداگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای آن دسته از کاربران که به کی‌بورد‌های فیزیکی با دکمه‌های برجسته علاقه‌مندند باید بگوییم که صفحه کلید فیزیکی مایکروسافت در 5 رنگ عرضه می‌شود. البته همانطور که گفتیم یک صفحه کلید لمسی نیز برای این تبلت وجود دارد تا حق انتخاب بیشتری به کاربران بدهد.
هنوز قیمت دقیق و زمان عرضه این محصول در دست نیست.
 
مایکروسافت روز گذشته (31/03/1391)سرانجام از نسخه جدید سیستم عامل برای تلفن های همراه پرده برداری کرد. با ویندوز فون ۸آشنا شوید. نام این سیستم عامل تا حد زیادی شبیه ویندوز ۸است. اینطور نیست؟
مهم ترین نکته اینجا است که مایکروسافت هسته این دو سیستم عامل را با یکدیگر ادغام کرده است و حالا ویندوز فون ۸هم از هسته اصلی ویندوز ۸استفاده می کند. یعنی همان پر کاربرد ترین سیستم عامل دنیا. در ادامه مطلب می بینید که مایکروسافت با سیستم عامل جدید اش چه کرده است.

 


 
ویندوز فون جدید از پردازشگرهای چند هسته ای تا ۶۴هسته پشتیبانی می کند و از رزولوشن های متفاوت تا ۱۲۸۰در ۷۶۸پیکسل پشتیبانی خواهد کرد. و همچنین حالا از کارت های حافظه اس دی پشتیبانی می کند.
از این پس برنامه نویس ها می توانند با زبان برنامه نویسی Cو C++ برای این سیستم عامل اپلیکیشن تولید کنند و مایکروسافت می گوید امکان استفاده از دایرکت ایکس روی این سیستم عامل وجود دارد. ضمن اینکه این شرکت می گوید به راحتی و با تغییرات کوچک می توان اپلیکیشن های ویندوز ۸را روی ویندوز فون ۸آورد.به زبان دیگر مایکروسافت می خواهد یک پلتفرم واحد داشته باشد که روی کامیپوترهای رومیزی، تبلت و تلفن های همراه کار کند و اگر در این کار موفق بشود یک تغییر بزرگ در راه داریم. مایکروسافت می گوید این مدرن ترین سیستم عامل برای تلفن های هوشمند است که تا به حال ساخته شده و شما روی آن بازی ها را با گرافیکی می بینید که هیچ وقت مشاهده نکرده اید.


امکانات دیگری هم مانند پشتیبانی از NFCو یک صفحه خانگی جدید با امکان تغییر سایز کاشی های مترو نیز اضافه شده که سیستم عامل را بسیار بهینه تر و زیبا تر خواهد کرد. پشتیبانی حرفه ای برای شرکت ها و سازمان ها و رمزنگاری اطلاعات هم سبب می شود که مدیران آی تی علاقه زیادی به استفاده از این سیستم عامل داشته باشند.اپلیکیشن ها هم در این سیستم عامل به صورت خودکار آپدیت خواهند شد. مولتی تسک قدرتمند هم به این سیستم عامل اضافه شده که برای مثال سیستم ناوبری پیچ به پیچ هنگامی که از اپلیکیشن نقشه خارج می شوید همچنان کار می کند. یک امکان مهم دیگر کیف پول الکترونیک آن است که ترکیب فوق العاده ای از این امکان در اندروید و آی او اس است که می تواند تمام کارت های اعتباری، بلیط ها و کوپن های تخفیف را یکجا جمع کند.
پرداخت درون اپلیکیشنی و ارتباط بین اپلیکیشن ها هم به این سیستم عامل اضافه شده. امکان تشخیص فرامین صوتی را نیز در ویندوز فون جدید می بینیم، ضمن اینکه برنامه نویس ها می توانند از این امکان برای ساخت فرامین صوتی در اپلیکیشن ها استفاده کنند.بخش مهم دیگر VOIPداخلی است که به درون سیستم عامل منتقل شده. یعنی تماس های اسکایپ و دیگر اپلیکیشن های VOIPمانند تلفن های معمولی به نظر میرسد و این یعنی یک دنیای جدید برای ارتباط های صوتی. و در پایان اینترنت اکسپلورر ۱۰نیز به صورت پیشفرض درون ویندوز فون ۸است با همان امکانات و امنیت نسخه دسکتاپ.
در عین حال خبر بد برای دارندگان نسخه فعلی ویندوز فون 7.5 این است که آنها آپدیت جدید را دریافت نخواهند کرد و برای داشتن ویندوز فون ۸باید یک گوشی جدید بخرید. اما مایکروسافت یک آپدیت به نام ویندوز فون 7.8 برای آنها ارایه می کند که برخی امکانات جدید نسخه ۸را به همراه دارد. سیستم نقشه جدید ویندوز فون هم از اپلیکیشن نقشه نوکیا استفاده خواهد کرد.
مایکروسافت اعلام کرد هر نسخه از ویندوز فون ۸با ۱۸ماه پشتیبانی ارایه خواهد شد و از پاییز وارد بازار خواهد شد و از ۵۰زبان مختلف پیشتیبانی می کند. شرکت های سامسونگ، هووایی، نوکیا و اچ تی سی تلفن هایی با این سیستم عامل وارد بازار خواهند کرد. ویندوز فون هم اکنون ۱۰۰هزار اپلیکیشن دارد اما باید منتظر سیل بزرگی از اپلیکیشن های ویندوز نسخه دسکتاپ روی آن باشیم.
شما فکر می کنید حالا وضعیت مایکروسافت در مقایسه با اندروید و آی او اس چگونه است؟
 

 


منبع : مديران سايت 
ارسال کننده : آقاي مهندس مهدي کريمي 
تعداد بازدید : 3022 
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
پس از وارد کردن کد امنیتی دکمه ارسال را بزنید ( دو کلمه را با یک فاصله تایپ کنید )

 

آخرین اخبار

۱۴۰۱/۶/۲۷ دانلود رایگان فیلمهای آموزشی خود آموز PLC مشاهده مطلب ...
۱۳۹۹/۹/۲۳ دانلود رایگان فیلمهای خودآموز PLC و نرم افزارهای مرتبطDownload free PLC training videos and related software مشاهده مطلب ...
۱۳۹۶/۸/۱۶ ارسال مطلب از طریق کانال تلگرام و واتس آپ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۹/۵ مطالب ما را از کانال تلگرام و واتس آپ پیگیری نمائید مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۲۲ ارسال مطالب بصورت فایل پیوست مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۱۸ خبر فوری راه اندازی کانال تلگرام مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱۲/۲۳ سخنی با کاربران گرامی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ روش رفع خطا No license و پنجره خطا در Wincc Flexiable مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ نرم افزار کپی برداری و رایت و فرمت حافظه MMC ماشین PLC زیمنس سازگار با ویندوز سون مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ چاپ دوم کتاب کاربرد Step 7 در صنعت مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۶/۵ یادمان باشد مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱/۱۶ تشکر و قدردانی از عزیزان کاربر تا تاریخ 29-12-93 مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۲ واحد کنترل الکترونیک یا ECU مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ 3G چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟! مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ کوچکترین کیس کامپیوتری جهان: Amplicity مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ دوربینی برای عکاسی های میکروسکوپی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ آمــوزش پارتیشن بندی در وینــــدوز7 بــدون نرم افـــــزار مشاهده مطلب ...