-

دانستنيها و تازه ها در دنياي ابداعات و اکتشافات ۱۳۹۱/۳/۲۶

ارسال به :
 

دانستنيها و تازه ها در دنياي ابداعات و اکتشافات
 
-         نسل آینده نمایشگرها ...! تجربه یک روز عادی در سال 2014



 
امروزه بسیاری از وسایل الکترونیکی از صفحه های نمایش چندلمسی خازنی استفاده می کنند اما با پیشرفت تکنولوژی، نمایشگرها جهش عظیمی خواهند کرد. امروزه شاهد نمایشگرهای بسیار باریک و انعطاف پذیر OLEDهستیم که به راحتی تغییر شکل می دهند و یا آیینه ایی که علاوه بر نمایش چهره شما گزارش آب و هوا، آخرین اخبار و اطلاعات مفید دیگر را به شما نمایش می دهد.
 
 پایان دوران رقابت مگاپیکسل در دوربین های دیجیتال
دوربین دیجیتال شما چند مگاپیکسلی است؟ این اولین سوالی است که اغلب ما در مورد یک دوربین عکاسی می پرسیم. اما شاید زمان اش رسیده باشد که دیگر کمتر این پرسش را مطرح کنیم. ‏چند روز پیش آقای واتانابه مدیر بخش SLRشرکت المپوس گفته: "به نظر من ۱۲مگاپیکسل بیشتر نیازهای کاربران را تامین می کند." این واقعیتی است که هنوز کاربران زیادی آن را نپذیرفته اند. آیا این حرف درستی است؟
‏‏واقعیت این است که جنگ مگاپیکسل در حال حاضر یک روش برای تبلیغات تجاری و فروش بیشتر است و داشتن یک دوربینی با مگاپیکسل بالا، به این معنی نیست که می توانید عکس های بهتری بگیرید. در واقع برای کاربران معمولی دوربینی با 6 یا 8 مگاپیکسل هم کفایت می کند. تفاوت تصاویر دوربین شما به عوامل مخلتف دیگری هم بستگی دارد که اکثر کاربران به آنها توجه نمی کنند.برای مثال دانسیته بالای پیسکل ها در سنسور سبب می شود تا در نور کم عکس های بسیار بهتری بگیرید. سیستم پردازش تصویر دوربین و لنز هم دو عامل بسیار تعیین کننده در کیفیت تصاویر گرفته شده هستند. در واقع در حال حاضر جنگ بین شرکت های سازنده در مگاپیکسل به پایان رسیده و آنها روی کیفیت برتر در لنز، پروسسور تصاویر و... در حال رقابت اند. بنابراین اگر شما هم می خواهید دوربین جدیدی بخرید بهتر است مگاپیکسل را از اولویت اول مشخصات فنی خارج کنید و نکات مهم دیگر را دقیق تر بررسی کنید.

ساعت مچی هوشمند

 
این روزها بستن ساعت مچی برای عده ای بیشتر از روی عادت است تا بر حسب نیاز. اما ایده Metawatchیک ساعت است که در کنار این عادت ها می تواند کاربردهای شخصی زیادی نیز داشته باشد.
این ساعت ظاهری زیبا و ظریف دارد و با داشتن صفحه نمایشگری از نوع OLEDسبک به نظر می رسد. در کنار امکان دانستن تقویم و زمان می توان از پیامک های ارسالی به گوشی موبایل، ایمیل های رسیده به پست الکترونیک و همچنین گزارش آب و هوا و پیغام های توییتر نیز روی آن مطلع شد. حالا برای بسیاری از کارها مجبور نیستید هر بار تلفن را از جیب تان خارج کنید. نحوه برقرای ارتباط این ساعت مچی با گوشی موبایل و انواع وسایل الکترونیکی جهت اتصال و تبادل اطلاعات از طریق بلوتوث است و استفاده از آن همانند یک اسمارت فون کارایی دارد.

البته قرار است توسط کمپانی Fossilنیز اپلیکیشن هایی برای این ساعت مچی نوشته شود تا کارایی های بیشتری برای کاربران خود داشته باشد. با توجه به باز بودن پلفترم این تلفن و همچنین امکانات اندروید تقریبا هر کاری را می توانید از طریق اش انجام بدهید. این محصول از 30 ژوئن با قیمت 200$ فروش خود را آغاز خواهد کرد. فکر می کنید چه اپلیکیشنی ممکن است برای یک ساعت مچی نوشته شود؟ شاید در آینده نزدیک این ساعت های مچی به یکی از اجزای جانبی مهم تلفن های هوشمند مان تبدیل بشوند.


ساخت نخستین نمایشگر Super Hi-Visionجهان توسط شارپ


 


اگر بخواهید یک تلویزیون یا نمایشگر جدید بخرید به احتمال زیاد تاکید دارید که اچ دی باشد تا بالاترین رزولوشن را در اختیار داشته باشید. اما زمان اش رسیده تا با Super Hi-Visionملاقات کنید. این نخستین ال سی دی "سوپر های ویژن" دنیا است که توسط شرکت شارپ تولید شده.
 ‏نمایشگرهای تمام اچ دی 1080pدر مقابل این تلویزیون یک بازیچه محسوب می شوند چرا که رزولوشن این یکی ۱۶برابر اچ دی است! اینجا شما با یک تصویر 7680 در 4320 پیکسل روبرو هستید.البته هنوز برای داشتن چنین کیفیتی در خانه زود است. چرا که حتی اگر این تلویزیون ۸۵اینچی را هم داشته باشید، محتوایی برای پخش کردن با این کیفیت گیرتان نمی آید. اما قرار است از حدود سال ۲۰۲۰این استاندارد با تصاویر ۳۳مگاپیکسلی و ۲۲کانال صدا به عنوان یک استاندارد پخش جهانی کم کم فراگیر بشود. بنابراین تقریبا ۹سال دیگر فرصت دارید تا از تلویزیون تمام اچ دی تان لذت ببرید. به شرطی که تا آن زمان فناوری دیگری جایگزین نشده باشد.
 
 
رونمایی از صفحه نمایشگر منعطف رنگی سونی در SID 2011


 

نمایشگاه SID2011مکانی است که شرکت های مختلف آخرین فناوری های خودشان را در نمایشگرها معرفی می کنند. آنچه در تصویر مشاهده می کنید یک نمایشگر 13.3 اینچی منعطف رنگی است که توسط سونی طراحی و در نمایشگاه ارائه شده است. این محصول در دسته بندی صفحات الکترونیکی هوشمند و البته از نوع منعطف جای گرفته است.
تنها 20 گرم وزن و 150 میکرون(0.015 سانتیمتر) ضخامت دارد و در یک فریم پلاستیکی بسیار سبک جاسازی شده است. تصاویر این پنل الکترونیکی با کنتراست 10:1 و رزولوشن 150dpiهستند. فعلا کیفیت بالایی محسوب نمیشود اما برای یک نمایشگر منعطف شروع خوبی است. البته این نمایشگر فعلا در وضعیتی است که آن را فقط در نمایشگاه ها می توانید ببینید و هنوز تا ارایه اش به بازار و تجاری شدن فاصله داریم.

 صندلی خودروی فورد، ضربان قلب راننده را کنترل می کند



 


حمله قلبی در هنگام رانندگی اتفاق نادری نیست و برای برخی افراد در جاده و خیابان رخ می دهد. در چنین مواقعی به خصوص اگر فرد در جاده پشت فرمان سکته بکند، جان خودش و افرادی که در اتومبیل های نزدیک هستند به خاطر احتمال تصادف به شدت در خطر می افتد. ‏حالا شرکت خودرو سازی فورد یک راه حل مناسب برای این مشکل پیدا کرده است.
روی این صندلی راننده ۶عدد سنسور مخصوص تعبیه شده که قادر است وضعیت قلب راننده را درست مانند یک دستگاه ‏ نوارقلب (الکتروکاردیوگراف) ‏تحت نظر بگیرد. جالب اینجا است که این سنسورها به گونه ای هستند که نیاز به تماس مستقیم با بدن راننده ندارند و از روی لباس هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند. ‏

علاوه بر این، فورد آنها را به گونه ای تعبیه کرده که برای افراد با سایز و قد متفاوت کاملا مناسب هستند و نیازی به جابجایی آنها برای افراد مختلف نیست. ‏در صورتی که راننده هنگام رانندگی دچار حمله قلبی بشود صندلی فورا متوجه شده و اطلاعات را به سیستم ایمنی خودرو منتقل می کند تا اتومبیل را به گونه ای ایمن و بدون تصادم با دیگر خودرو ها متوقف بکند.
فورد این طرح را فعلا به صورت آزمایشی آغاز کرده اما اعلام کرده که سیستم جدید در همین مرحله هم بسیار خوب و با دقت عمل کرده. به گونه ای که در ۹۵درصد تست های انجام شده با موفقیت عمل کرده است.

برج مکنده باد، برق تولید می کند


 


وقتی که از انرژی باد صحبت می شود توربین های بلند با پره های کشیده در ذهن تداعی می شود که با سرعت باد می چرخند و از چرخش آنها ژنراتور ها برق تولید می کنند.
یک شرکت به نام Zenaبا ارائه سیستمی نوین قصد دارد جایگزین بهتری برای این توربین ها ارائه کند.در این متد جدید دیگر خبری از توربین های بلند و پره های خطرناک نیست که گاها پرندگان زیادی در حین پرواز به آنها برخورد کرده و دچار سانحه می شوند. یک برج بلند شش ضلعی به ارتفاع 50 متر جای این توربین ها را می گیرد. جریان باد از هر شش ضلع به داخل این برج مکیده می شود و پس از فشرده سازی از طریق تونل هایی به مرکز برج فرستاده و از آنجا به سمت ژنراتور هایی که در زیر زمین تعبیه شده است هدایت می شود.این باد در زیر زمین باعث چرخش مجموعه ای از ژنراتور ها می شود و در نتیجه چرخش آنها برق تولید می شود. راندمان کاری این سیستم ۲.۵برابر بیشتر از توربین های بادی سنتی تخمین زده شده است. این شرکت قرار است برج های بادی خود را به زودی در چند ایالت ژاپن از جمله Kurumeو fukuokaراه اندازی کند تا جایگزین سبز تری برای نیروگاه های هسته ای آسیب دیده داشته باشند.
 
امن ترین فلش مموری دنیا !


 


 
شاید لقب امن ترین فلش مموری دنیا از نگاه فنی برای این طرح درست نباشد، اما می توانیم بگوییم که این یکی از طرح های جالب و خلاقانه برای فلش مموری محسوب می شود. ‏البته اگر با دقت باشید، متوجه می شوید که هنگام باز کردن قفل، اتصال به پورت یو اس بی آسان نخواهد بود. مگر اینکه میله فلزی به طور کامل با کلید از بدنه جدا شود. ‏
 
 سنجش علائم حیاتی و غلظت اکسیژن خون با تلفن هوشمند !


 

 
یک سنسور متصل به کابل و یک اپلیکیشن تنها چیزهایی هستند که برای تبدیل اسمارت فون شما به یک مرکز کنترل علائم حیاتی بدن لازم اند. ساده، مفید و قابل حمل.کافی است یک بند انگشت خود را در انگشتانه "فون اکسیمتر" که دارای سنسور است، قرار دهید تا اطلاعات مربوط به ضربان قلب، تنفس و غلظت اکسیژن خون شما بر روی صفحه موبایلتان نمایش داده شود.دیگر لازم نیست بگوییم که این اطلاعات می توانند ذخیره و آنالیز شوند یا برای پزشک تان ارسال گردند و... پزشک ها و کسانی که با دستگاه های اکسیمتر فعلی سر و کار دارند به خوبی میدانند که این گجت چقدر در مواقع ضروری کار را راحت می کند.

ربات باغبان از درخت بالا می رود



 


 
یک تیم از محققین چینی دانشگاه هنگ کنگ رباتی خزنده طراحی کرده اند که می تواند از درخت بالا برود و در امور باغبانی و مراقبت از درخت ها کمک کند. این ربات که Treebotنام دارد اولین ربات خودکار است که می تواند مسیری را برای بالا رفتن از درخت تعیین کرده و به صورت مستقل آن را بپیماید. در طراحی این ربات برای ایجاد یک میدان دید از فضای اطرافش به جای استفاده از لنزها و دوربین ها بیشتر از سنسور های لمسی استفاده شده است.
ربات برنامه درخت نوردی را با حرکت رو به سمت بالا و در جهات چپ و راست و در صورت نیاز به سمت عقب اجرا می کند. این ربات قرار است در آینده برای هرس کردن شاخه های درخت ها کمک کند. این ربات به گونه ای طراحی شده که می تواند از درخت های مختلف با قطر متفاوت تنه بالا برود به گونه ای که حتی از شاخه های بامبو نیز بالا می رود. فعلا این ربات در کنفرانس رباتیک ICRAشانگهای چین معرفی شده و به نظر می رسد که مسیری نسبتا طولانی تا رسیدن به فاکتور های استاندارد تجاری جهت تولید انبوه در پیش دارد.
 
این فقط یک لیوان نیست یک رادیو است

امروزه ایده های زیادی بوجود آمده اند که ترکیبی از کاربرد های گوناگون را در یک وسیله جای داده اند. این ایده نیز ایده ایست در میان دیگر ایده ها. لیوانی که در تصاویر زیر مشاهده می کنید فقط یک لیوان نیست و با این لیوان می توانید به رادیو گوش دهید.


 



 
ساعت دیواری حلقه ای با طرحی متفاوت
 







 
آمپولی مانند نیش پشه
 

 
خیلی وقت ها می بینید پدر و مادرها برای دلداری دادن و تشویق فرزندشان به تزریق آمپول می گویند "مثل نیش پشه ست، اصلا دردش رو نمی فهمی" حالا به نظر می رسد که این عبارت کلیشه ای در حال تعبیر شدن است. ‏گروهی از دانشمندان دانشگاه اوزاکا در ژاپن نوع پیشرفته ای از سرسوزن را برای نمونه گیری از خون ابداع کرده اند که کاملا کپی شده از روش کار نیش پشه است و درد بسیار کمتری خواهد داشت.‏البته کلیات چنین طرحی از چند سال پیش در دست تحقیق بود، اما حالا ژاپنی ها با ایجاد قطعاتی مانند قطعات دهانی پشه در سرسوزن جدید و افزودن چند موتور کوچک به مجموعه، آن را به مراتب کارآمد و کم درد ساخته اند.
در این سوزن از یک قطعه لوله توخالی (برای نمونه گیری) و دو زائده ریز (مانند زواید دندانه دار دهان پشه) از جنس سیلیکون استفاده شده است که سطح تماس با پوست را کاهش میدهد و باعث کاهش تحریک گیرنده های درد میشود. همچنین به کار نرفتن فلز باعث کمتر شدن تحریک پوست توسط اتمهای فلزات شده و درد را به مراتب کمتر هم می کند.برای کارآیی بیشتر این زواید و لوله توسط یک موتور پیزوالکتریک حرکت داده میشوند تا با فرکانس 15 هرتز نوسان کرده و دقیقتر و صحیحتر وارد پوست شوند (دقیقا مانند ارتعاشات نیش پشه) داوطلب هایی که این نیش بر روی آنها آزمایش شده (از جمله سرپرست پروژه، مصداق یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگران) اظهار کرده اند که این سوزن درد بسیار کمتری را در مقایسه با سوزنهای متداول ایجاد می کند، هرچند بعضی از آنها درد خفیف و مبهمی را بعد از تزریق ذکر میکنند.
پژوهشگران علت این درد مبهم را نحوه نوسانات مجموعه سوزن و زواید آن دانسته اند و ابراز امیدواری کرده اند که با اصلاح سیستم ارتعاش و پیشرانی سوزنها این درد مبهم نیز برطرف شود.‏ به نظر می رسد این روزها روشهای تزریق به یکی از دغدغه های اصلی دانشمندان و پزشکان تبدیل شده و گروه های مختلف در تلاشند تا اضطراب نهفته در کلمه آمپول را به کلی از بین ببرند. ‏آیا شما هم جزو کسانی هستید که داروهای خوراکی را به آمپولها ترجیح می دهند؟ یا روشهای تزریقی را بهتر از روشهای دیگر می دانید؟
 
با فناوری جدید روی هوا نقاشی بکشید


 

 
شاید در آینده‌ای نزدیک، فریم‌های خالی با نمایشگرهای لمسی موجود رقابت کنند. با این فریم‌های به ظاهر خالی، شما می‌توانید در هوا بنویسید و حتی نقاشی بکشید،‌ چراکه رایانه حرکت‌های شما را تشخیص خواهد داد. نمایشگرهای لمسی، تحول بزرگی در دنیای فناوری رقم زده‌اند، چرکه به ما اجازه می‌دهند با لمس نمایشگر با رایانه،‌ تب‌لت،‌ گوشی همراه و بسیاری از ابزارها ارتباط برقرار کنیم. اتفاق بعدی، شاید وارد شدن فریم‌های خالی باشد، فریم‌هایی که حرکت دستان شما یا هر شیء جاندار و بی‌جانی را که درونشان قرار گیرد، تشخیص می‌دهند.چند سالی است که فریم‌های حساس به لمس برای افزودن قابلیت تعاملی به سایر سطوح، طراحی و ساخته شده‌اند،‌ اما تا به حال نمونه‌های ساخته شده بسیار کوچک و در کاربرد محدود بوده‌اند. اما نمونه جدید ظاهرا متفاوت است. به گزارش دیسکاوری،‌ فریم جدید که زیروتاچ نام دارد،‌ در ظاهر یک چارچوب خالی است، ‌اما در حقیقت پر از قابلیت‌های پیشرفته است. این فریم 28 اینچی (یا قطر 71 سانتی‌متر)، می‌تواند هر چیزی را که درونش حرکت کند تشخیص دهد:‌ انگشتان، دست‌ها، بازوها یا حتی هر شیء بی‌جانی که از آن عبور دهید. در واقع همه چیز از درون یک شبکه بصری نامریی دوبعدی عبور کرده و شناسایی می‌شود. اگر زیروتاچ را روی نمایشگر یک رایانه بگذارید، نمایشگر آن را به یک نمایشگر تعاملی تبدیل خواهد کرد.
فناوری به‌کار رفته در ساخت این فریم روشن است. زیروتاچ 256 حس‌گر فروسرخ و 32 ال.ای.دی دارد. هر کدام از این ال.ای.دی‌ها در فرکانس خاصی‌ چشمک می‌‌زنند و این توالی توسط حسگرها خوانده می‌شود. در نمونه حاضر هر ال.ای.دی حدود 2400 بار در ثانیه چشمک می‌زند. فریم با یو.اس.بی به رایانه وصل می‌شود و از این طریق هم انرژی خود را تامین می‌کند و هم اطلاعاتش را جمع‌آوری می‌کند.

جان مولر،‌ دستیار پژوهشی در آزمایشگاه موسسه ای.اند.ام تگزاس که در ساخت این نمونه همکاری داشته، می‌گوید:‌ "وقتی همه این چشم‌اندازها را با هم ترکیب کنید، شبکه‌ای به دست می‌آورید که به شما تصویری از هر جسمی که درون فریم است را نشان می‌دهد." یکی از امتیازهای بزرگ زیروتاچ، در دسترس بودن است. محققین در ساخت نمونه خود از حس‌گرهایی که معمولا در کنترل از راه دور تلویزیون‌ها پیدا می‌شود،‌ استفاده کرده‌اند. به گفته مولر،‌ ساخت این نمونه که برای تولید انبوه هم طراحی نشده، ‌450 دلار هزینه داشته است.
اما این فریم چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟ محققین کاربردهای زیادی برای آن متصور هستند، مثلا این که جراحان مبتدی درون آن حرکات دست خود را اصلاح و تمرین کنند. به همین ترتیب در بسیاری از کارهایی که نیاز به ظرافت حرکت دست دارد، ‌می‌توان از زیروتاچ برای آموزش و تمرین استفاده کرد. همچنین این فریم قابلیت‌های تعاملی دارد که صفحه‌های لمسی موجود فاقد آن هستند. یک نمونه،‌ استفاده از آن در محیط‌هایی است که نیاز دارید دستکش به دست داشته باشید. در محله بعد،‌ محققین می‌خواهند فناوری خود را گسترش دهند و آن را سه‌بعدی سازند.
دانیل ویگدور، متخصص علوم رایانه در دانشگاه تورنتو که ‌زیروتاچ را امتحان کرده، می‌گوید:‌ "تشخیصش خیلی سریع است. زیروتاچ می‌تواند همزمان لمس‌های فراوانی را تشخیص دهد و در واقع چند‌لمسی است. این در حالی است که نمونه‌های قبلی فقط می‌توانستند یک یا دو انگشت را تشخیص دهند." بن بدرسون،‌ متخصص تعامل انسان و رایانه در دانشگاه مریلند هم درباره زیروتاچ می‌گوید:‌ "خیلی خوب است! حس استفاده از آن،‌ شبیه هیچ حس دیگری نیست!"

حرکت پرشتاب روی برف و گل




قابلمه شارژر

شرکت انرژیهای نوین TESدر ژاپن محصول جدیدی با عنوان Hatsuden-Nabeرا تولید کرده است که بدون نیاز به برق قادر است تنها با آب جوش تلفنهای همراه و یا هر نوع گجتی را مستقیما شارژ کند.
این محصول در واقع یک قابلمه کوچک با قطر 16 سانتیمتر است که به انتهای دسته آن یک کابل "یو. اس. بی" متصل شده است.

عملکرد استفاده از این دستگاه بسیار ساده است. آب را داخل قابلمه بریزد و آن را روی آتشی که احتمالا در زمان گذراندن تعطیلات با چوب درست کرده اید قرار دهید.
زمانی که دما به نقطه جوش آب رسید گرمای تولید شده در یک سیستم الکتروگرمایی که با این قابلمه یکپارچه شده به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.


 
برقی که با این روش در دمای حدود 100 درجه سانتیگراد تولید می شود حدود 200 تا 250 میلی آمپر است درحالی که با افزایش دما جریان الکتریکی تولید شده می تواند به 400 میلی آمپر نیز برسد.
این برق از طریق کابل "یو. اس. بی" می تواند دستگاههای الکترونیکی کوچک را شارژ کند. برای مثال، یک دستگاه تلفن همراه هوشمند می تواند در مدت حدود 3 تا 5 ساعت شارژ شود.
براساس گزارش PI gadget، این قابلمه شارژر که 280 دلار قیمت دارد می تواند همانند یک قابلمه معمولی نیز عمل کند. بنابراین می توانید برای تعطیلات خود در جنگل یا کوهستان به دنبال غذایی بگردید که ظرف مدت 3 تا 5 ساعت آماده می شود.



دی‌اکسیدکربن 8 ایمیل، برابر با 1کیلومتر حرکت خودرو


ارزیابی‌های آژانس محیط زیست و کنترل انرژی فرانسه نشان می‌دهد که هر ایمیل معادل 19 گرم و ارسال 8 ایمیل برابر با پیمودن یک کیلومتر با خودرو دی اکسید کربن تولید می‌کند
در سالی که ایمیل چهلمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد آژانس محیط زیست و کنترل انرژی فرانسه  با انجام تحقیقاتی دریافت که حتی این نامه‌های الکترونیک نیز دی اکسید کربن تولید می‌کنند و موجب افزایش گرمای جهانی می‌شوند
به طوریکه هر پیام پست الکترونیک 19 گرم و 8 ایمیل برابر با پیمودن یک کیلومتر با خودرو دی اکسید کربن تولید می‌کند
علاوه بر پست الکترونیک سایر ابزارهای فناوری‌های اطلاعات نیز آلاینده هستند. سرورهای ابرهای محاسباتی، شبکه‌های اجتماعی و سایر سایت‌ها انرژی مصرف می‌کنند
از این رو، آشنایی با اثر انگشت اکولوژیکی در تمام فعالیت‌های آنلاین از ارسال ایمیل تا جستجوهای آنلاین و انتقال فایل و تماس‌های  ضروری است به این ترتیب می‌توان فعالیت‌هایی که منجر به تولید آلودگی می‌شوند را محدود کرد
در سال 2010 در حدود 107 تیلیارد ایمیل ارسال شد که از این تعداد در حدود 90 درصد هرزنامه بود
با توجه به اینکه در سال گذشته به طور متوسط در هر روز 262 میلیارد ایمیل ارسال شده بنابراین مصرف متوسط دی اکسید کربن حاصل از ایمیل به رقم 21 میلیارد تن رسیده است
به نوشته "لو پاریسین"، ارزیابی‌های  نشان می دهد که در سال 2013 تعداد ایمیل‌های ارسالی در هر روز بالغ بر 500 میلیارد پیام می‌شود
در فرانسه هر کارمند در یک شرکت متشکل از 100 نفر در هر روز به طور متوسط 58 ایمیل دریافت و 33 ایمیل ارسال می‌‌کند
با در نظر گرفتن 250 روز کاری در سال، هر شرکت به طور متوسط 13.6 تن دی اکسید کربن در اتمسفر منتشر می‌کند
در سال 2009 بررسی‌های موسسه تحقیقاتی "مک کینسی" نشان داد که ارتباطات از راه اینترنت آلاینده اند به طوریکه پایگاه‌های داده‌ها تا پایان سال 2020 بیش از هواپیماها دی اکسید کربن تولید می‌کنند
اینترنت و "وب 2.0" (نسل دوم وب) 160 میلیون تن دی اکسید کربن در سال تولید می کنند که این میزان برابر با تولید سالانه دی اکسید کربن در هلند و معادل 0.3 درصد از کل انتشار جهانی است
یک تماس ویدیویی و یا یک ویدیوکنفرانس از راه اینترنت می‌تواند برابر با یک سفر هوایی دی اکسید کربن تولید کنند
 
لپ تاپی که در۲حالت افقی وعمومی استفاده می‌شود
 
رایانه قابل حمل مفهومی فوجیستو به نام “اندرسون نوت بوک” طرح مفهومی جدیدی است که در رقابت طراحی پرتالDesignboom ارائه شده است.

این رقابت با هدف ارائه طراحها و عملکردهای جدید برای لپ تاپهای آینده و با هزینه شرکت ژاپنی فوجیستو برگزار شد.ویژگی این نوت بوک مفهومی جدید فوجیستو در حالت دوگانه آن است. به طوریکه این لپ تاپ می تواند هم از طرف عمودی (سنتی) و هم از طرف افقی (پانورامیک) باز شود و مورد استفاده قرار گیرد.با نگاه اول به این نوت بوک به نظر می رسد که نوعی تبلت باشد که از یک صفحه کلید کامل ده انگشتیQWERTY استفاده می کند.
کاربر با قرار دادن این دستگاه در حالت عمودی می تواند از آن همانند یک نوت بوک معمولی استفاده کند و زمانی که لپ تاپ در حالت افقی قرار می گیرد همانند یک کتاب از پهلو باز می شود.“ما یویه” و “تائو یینگ”، طراحان این طرح مفهومی فکر کرده اند که توانایی استفاده از نمایشگر و صفحه کلید در دو حالت افقی و عمودی می تواند کاربردهای بسیاری در عملکردهای چندرسانه ای داشته باشد.
براساس گزارش زئوس نیوز، ابعاد این نمایشگر ۶٫۵اینچ با قطر کمتر از ۲سانتیمتر است. صفحه کلیدQWERTY این نمایشگر، لمسی است.

 





 



 
 
 
منبع : سايت هاي اينترنتي 
ارسال کننده : مديران سايت 
تعداد بازدید : 3307 
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
پس از وارد کردن کد امنیتی دکمه ارسال را بزنید ( دو کلمه را با یک فاصله تایپ کنید )

 

آخرین اخبار

۱۴۰۱/۶/۲۷ دانلود رایگان فیلمهای آموزشی خود آموز PLC مشاهده مطلب ...
۱۳۹۹/۹/۲۳ دانلود رایگان فیلمهای خودآموز PLC و نرم افزارهای مرتبطDownload free PLC training videos and related software مشاهده مطلب ...
۱۳۹۶/۸/۱۶ ارسال مطلب از طریق کانال تلگرام و واتس آپ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۹/۵ مطالب ما را از کانال تلگرام و واتس آپ پیگیری نمائید مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۲۲ ارسال مطالب بصورت فایل پیوست مشاهده مطلب ...
۱۳۹۵/۳/۱۸ خبر فوری راه اندازی کانال تلگرام مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱۲/۲۳ سخنی با کاربران گرامی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ روش رفع خطا No license و پنجره خطا در Wincc Flexiable مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ نرم افزار کپی برداری و رایت و فرمت حافظه MMC ماشین PLC زیمنس سازگار با ویندوز سون مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۷/۱۹ چاپ دوم کتاب کاربرد Step 7 در صنعت مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۶/۵ یادمان باشد مشاهده مطلب ...
۱۳۹۴/۱/۱۶ تشکر و قدردانی از عزیزان کاربر تا تاریخ 29-12-93 مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۱/۲ واحد کنترل الکترونیک یا ECU مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ 3G چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟! مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ کوچکترین کیس کامپیوتری جهان: Amplicity مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ دوربینی برای عکاسی های میکروسکوپی مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ بهترین‌های فناوری هفته مشاهده مطلب ...
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ آمــوزش پارتیشن بندی در وینــــدوز7 بــدون نرم افـــــزار مشاهده مطلب ...